Főoldal
Keresés

Rólunk

A turizmus jelentős mértékben járul hozzá a magyar gazdaság élénkítéséhez, a gazdasághoz való, közvetett hatásokat is magában foglaló hozzájárulása a GDP 10,7%-a. A turizmushoz köthető betöltött állások száma 428 ezer fő, a nemzetgazdasági foglalkoztatottság 13,2%-át adja.
Az ágazat stratégiai jelentőségét felismerve Magyarország Kormánya 2016-ban létrehozta a Magyar Turisztikai Ügynökséget (MTÜ), amelynek legfontosabb feladata az ágazat fenntartható, a mindenkori jövedelmezőséget biztosító és Magyarország turisztikai versenyképességét jelentősen növelő fejlesztése.
Az MTÜ a turizmussal összefüggő állami feladatokat közfeladatként látja el, mint a szakpolitikai feladatok felelőse. A szervezethez tartoznak többek között a turizmust és vendéglátást érintő stratégiai feladatok, az ágazathoz tartozó szakmacsoportok oktatásának fejlesztése, a turisztikai desztinációk meghatározása és az ezzel kapcsolatos turizmusfejlesztési feladatok koordinálása, valamint a nemzeti szintű turisztikai marketingtevékenység is.
További információk az MTÜ tevékenységéről
A Turisztikai Innovációs Marketing Együttműködési Alapprogram (TIMEA) egy, az MTÜ által koordinált és megvalósítás alatt álló pályázat, amely a GINOP-1.3.5-15 konstrukció támogatásával jött lére. A program keretében a nagyléptékű nemzetközi marketingkommunikációs tevékenység mellett a tudásmegosztás és szemléletformálás is jelentős szerepet kap.
A tevékenység révén létrejött digitális tudásbázis (e-learning) a turisztikai fejlesztési potenciálként azonosított három réspiaci termékkel (orvosi turizmus, akadálymentes turizmus és szenior turizmus) kapcsolatos általános és termékfejlesztés szintű tudnivalókat osztja meg az érdeklődőkkel, amelynek bázisát az MTÜ szakmai publikációi és a program keretében elvégzett kutatások információi biztosítják.
Tovább a bővebb ismeretanyaghoz